سفارش تبلیغ
صبا ویژن
dsdsd


Advertisement

Transfer


Advertisement

 

89/04/28

 

انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته و دارد. قصداولویت بندی ندارم اما به نظرمن که یک روانشناس هستم  مهمترین دستاورد انقلاب را می توان خودباوری ملی بشمارآورد. خودباوری ملی مهمترین ثمره انقلاب  است. ترکیب واژگانی " ما می توانیم" نیز اراین دستاورد برمی خیزد.خودباوری ملی چیست ؟ خودباوری ملی رامی توان نگرش مثبت نسبت به خویشتن ملی و وطنی قلمداد نمود. اگرهرکسی دارای خویشتن است ونسبت به آن هشیاراست  یک ملت هم دارای خویشتنی است که اگر نسبت به تواناییهای آن هشیارباشد واجد خودباوری ملی خواهد بود.

خودباوری ملی به برکت روانشناسی که من آن را "روانشناسی امام" نامیده ام بدست آمده است.

درروانشناسی امام    ملت ایران همواره مورد تحسین واقع شده وتواناییهای فردی واجتماعی آنها به آنان منعکس شده است وهیچگاه وهیچگاه مردم ایران مورد سرزنش ایشان قرارنگرفته است. امام همواره ازملت ایران به عنوان ملتی بزرگ وقدرتمند وشریف یادکرده است. این انعکاس/ ازملتی که خودرا باورنمی داشت ملتی ساخت که امروز برای رسیدن به همه قله های پیشرفت توانایی دارد وبرای رسیدن به آن اهتمام جدی دارد.

خودباروی ملی درحدی رشد وارتقا یافته است که فرایند " اسناد" به آن جزو افتخارات فرزندان ایران محسوب می شود. به عنوان نمونه همه مردم ازاینکه ایرانی اند وبه سرزمین وتباری تعلق دارند که ریشه داروبااصالت است به خود می بالند. این اسناد به افتخارات/ درسایه خودباوری ملی وتوجه به اصالتها بدست آمده است که دستاورد کوچکی نیست. شایسته است خودباوری ملی را پاس بداریم وآن را شکرکنیم که:

فاما بنعمه ربک فحدث.........




اخبار سایر پایگاهها
اطلاعیه ی مهم سایت آقای علی آبادی مردم را فوتبال زده نکنید !!
[عناوین آرشیوشده]