سفارش تبلیغ
صبا ویژن
dsdsd


Advertisement

Transfer


Advertisement

 

89/04/28

  

اینتگرازدانشمندان ایتالیایی داروی جدیدی را برای درمان بیماری ایدز ساختند که بر پایه توقف آنزیم کلیدی تکثیر ویروس HIV عمل می کند.

محققان موسس تحقیقات بیولوژی مولکولی ایتالیا داروی جدیدی را با عنوان "ایزنترس" ساختند که برپایه مولکولی است که نقش بازدارندگی در تولید آنزیم کلیدی دارد که در تکثیر ویروس "اچ آی وی مثبت" شرکت می کند.

این دارو به سرعت بار ویروسی ارگانیسم را به زیر سطح 50 مول بر میلیمتر می رساند و تا حد چشمیگری تعداد لنفوسیتهای سیستم ایمنی را بدون عوارض جانبی که در درمانهای ضد ویروسی طبیعی است، افزایش می دهد.

این داروی جدید برای اولین بار می تواند آنزیم "انتگراز" را که همراه با پروتئاز به صورت وارونه رونویسی می شود مسدود می کند. "انتگراز" یکی از سه آنزیم لازم برای تولید مثل و انتشار ویروس به داخل سلولهای انسان است.

 نتایج آزمایش فاز سوم این مولکول که روی یک بیمار مبتلا به ایدز انجام شد نشان داد که این بیمار نسبت به بیماران گروه تحت درمان با "پلاسیبو" (داروی بی اثر) همراه با داروهای دیگر ضد "اچ آی وی"، فعالیتهای ضد ویروسی طولانی تری را بروز می دهد.

"اچ آی وی" و ایدز تاکنون جان بیش از 25 میلیون نفر را در سراسر دنیا گرفته است و تا به امروز در حدود 35 میلیون نفر از ساکنان زمین با این ویروس زندگی می کنند. تنها در سال 2007 در حدود 5/2 میلیون مورد جدید آلودگی به مبتلایان به ایدز افزوده شد




اخبار سایر پایگاهها
اطلاعیه ی مهم سایت آقای علی آبادی مردم را فوتبال زده نکنید !!
[عناوین آرشیوشده]